Sisuturundusartikkel – mida võiks teada, enne kui tellid

1.4K

Situatsioon: kirjutab mõne meediaväljaande digiturunduse projektijuht ja pakub mõnes artiklis sulle sellist sisutrunduslõigukest või lausa tervet sisuturundusartiklit. 

Sul on parajasti käed-jalad tegemist täis, aga samas kuklas väike-ettevõtja strateegiline ja turundusnõunik koputavad, et kuule – võiks ikka teha. Hind sai ka alla kaubeldud, nooh, meediaväljaanne pole ka just tundmatu.. ahaa nad lubasid veel artikli ka ise kirjutada. 

Raamatupidaja sinu peas kalkuleerib ja annab nõusoleku. Sinu sees olev tegevjuht aga loeb ettevõtmise tehtuks ja jääb ootama tulemust. Nii ja see ongi nüüd see koht kus tuleks paari asja jälgida, et mitte tulemust ootama jäädagi. 

Ma olen nüüd ise ikka kordades lüpsi saanud ja rohkem enam ei taha. Ja ei taha, et teised mikro- ja väikeettevõtjad ka saaks, seega siin paar ellujäämistrikki, mis mind on aidanud.

1. Väldi telefonivestlust – reklaamisasju ära aja kunagi telefoni teel. 

Miks? Sulle räägitakse jutt ilusaks, sa ise parasjagu tassid mingit kaubakasti ja seisad ühe jalaga trepi peal ja see kõne tundub kui päästerõngas. Sina kuuled, et artiklisse või klippi läheb sinu logo, jutt sinust  ja sind promotakse igal pool. Reaalsus on see, et pärast on see logo imepisike ja näidatakse selliselt, et sa ise pead ka luubiga vaatama. Reklaamiasju aja ainult kirjalikult.

2. Ära ütle jah kohe esimese kirja peale.

Hind muutub, mida kauem kahtled. Või teine strateegia- julge hundi rind on rasvane, ütle projektijuhile oma hind ja jää ootama kuni näkib. Alati kauple midagi kauba peale ka. Nendes artiklites on kõvasti õhku sees ja need nii unikaalsed ja suurepärased ei ole kui tundub. Vahest pannakse kaasa ka nn esitlus – see aga võib olla projektijuhil kogemata tehtud mõnele über-suurele kundele ja oluliselt soodsama hinnaga. Vaata see igal juhul üle ja hiljem on kena see meil kinnituseks tagasi saata.

3. Kontrolli KÕIK detailid üle

Miks? Sest: sisuturundusartikkel mida näitame “populaarseima veebikanalil” tähendab siis tegelikult seda, et 95% ajast on sinu artikkel “populaarseima veebikanali / naiste- või tehnikajura” lehel scrollides lehe alumises kolmandikus. Küsi täpsel üle kus ja kui palju see on, palju see reaalselt esilehel on ja kui kaua. Kuidas need muutuvad kui on karusellbänner. Loomulikult kui saad soodsa hinnaga, võid mõne koha pealt silma kinni pigistada. Ise analüüsi ikka ka, mõni pakkumine ongi vahel hea vaatamata Murphy seaduste tõenäosusele.

4. Jõuame sisuturundusartiklini – see on kõige tähtsam

Ma ütlen kohe ausalt ära – kui vähegi oskad, sul on vähegi aega ja kirjasoont, kirjuta see artikkel ise. Ära usu neid lugusid, et neil on mega head kirjutajad. Head kirjutajad on nii hõivatud, et neil on aega sinu artikli jaoks ületuleval suvel, kui nad on lõpetanud mõne haarava raamatu kirjutamise ja mingil x-põhjusel viitsivad suvalisi sisuturundusartikleid vorpida. Märkus: ma ei ole selliseid veel kohanud, aga ma siiski usun, et neid on olemas. 

Miks ise kirjutada? Sina tead oma tootest, teenusest, oma ettevõttest kõike. Sa tunned oma ettevõtte geneetilist koodi ja sinus on kirge mis paneb selle loo elama. 

Sa oskad ise rääkida oma loo selliselt, et see paneb lugeja lugema ja mõne lausa klikkima ja mine tea – ostmagi. 

Pealkiri – kuidas kõlab selline – “sinu firma nimi  – sobilik ka raskel ajal”? Ma ei tee nalja – sellise pealkirja on mulle kirjutaja välja pakkunud. Mida klient loeb? “Ettevõte: sinu firma on raskustes” – ja sina saad arve selle kuvandi eest. Kuidas tundub? Superdiil?

Korista pealkirjast ära kõik negatiivse maiguga või kahtlased sõnad. Seal ei ole ka kohta sellistel väljenditel nagu “omanik tutvustab”, “ei ole paremat” jne. Paljudes kohtades ei saa kasutada küll otseselt CTA- call to actionit aga sobiliku emotsiooniga sõnu küll. Näited: maitsev, magus, soe, rõõmus, tuba soojaks, toob-teeb head jne – kõik positiivsed. 

Okei – olen nõus, kui tahta klikki ja oled julgema närvikavaga siis võib ka muid trikke kasutada, klikimagneteid. Nendega pean eraldi jutu kirjutama ja algul võib sellega alt minna, seega sellepärast ma seda siin hetkel edasi ei lahka. 

5. Ma ei oska kirjutada sisuturundusartiklit, las nad kirjutavad ikka ise

Siis esimese asjana küsi mida ta üldse sinu ettevõttest teab ja millist infot vajab. Tavaliselt saad sa selle peale umbes 10 stamp-küsimust: 

1.  Tutvustage palun oma firmat – millal ja kuidas valmis selline bränd nagu “Sinu firma” ja kellele on bränd suunatud?

2.  Palun kirjeldage oma firmat,  mille poolest erineb see teistest samasugustest firmadest?

3.  Milliseid materjale kasutatakse “Sinu firma” tootevaliku tootmisel?

4.  Kas ja kui suurel määral panustab “Sinu firma” oma toodete tootmises keskkonnasõbralikkusele?

5.  Kui suurt rõhku pannakse toodete arendamisele ja disainile?

6.  Kuidas ja kui kaua läheb aega uue toote arendamisele, uuele tootesarjale, kui suur meeskond on selle taga?

6.  Palun tutvustage oma populaarseimaid tooteid  ja tooge välja millised on uued 2022a trendid, innovatsioonid ja kas on oodata ka uusi tooteid?

8.  Miks peaks piltlikult öeldes tavalise selle toote asemel valima midagi teilt?

9.  Kui tihti teil uueneb tootevalik? 

10. Kust ja kuidas on võimalik mugavalt “Sinu firma” tooteid endale, sõbrale, miks mitte kolleegile kõige lihtsamini osta?

Nii ja nüüd pane tähele, sa võtad ennast kokku ja vastad neile küsimustele ära. Arva milline tuleb artikkel? Sinu artikkel tuleb selline, et küsimused on ära võetud ja asendatud nn siduvate lausetega ja tegelikkuses oled sa selle artikli ise kirjutanud. Oled üllatunud? Jah, sa tegelikult kirjutasidki selle artikli ise. Been there – done that. 

NB! Loe ka lugu väga hoolikalt läbi kõrvaltvaataja pilguga, vahel on kirjutaja suutnud sinna sellist jama suutnud kirjutada, et pead vererõhutablette võtma. Meie puhul näiteks oli selline lause ükskord: “… kaks järelejäänut hakkasid firmat x tegema…. “

Igal juhul järgmine kord oskad olla juba loovam ja tegelikult saad artikli kirjutamisega hakkama. 

Variante veel:  otsi kirjutaja oma ettevõtte seest või sõprade/kursakaaslaste seast. Keegi ikka oskab keskmisest paremini kirjutada. Ma ise kirjutan ka aeg-ajalt teistele sisuturundusartikleid – usun, et sinu sõpruskonnas on ka neid inimesi kes väärtustavad sinu tööd ja oskavad seda haaravalt kirja panna. See on ka selles mõttes hea kui sa mitmeid artikleid kirjutad, siis ei tule kõik nö ühe käekirjaga.

Sisuturundusartikleid tootes on see vägagi oluline, et need poleks ühesugused (SEO – double content, keyword cannibalism jne ). 

6. Pildimaterjal sisuturundusartikli jaoks

Esimene reegel – vali pildid ise! Sina tead mida sul laos on, mis on müüdav toode või mida on vaja müüa. Pole harv juhtum kus nn toimetaja poolt Facebookist või Instagramist valitud tooted on juba 5 aastat out of stock. Milleks neid siis reklaamida?

Pildid, kui saad vali emotsioonipildid. Valgel taustal pilt on tore küll, aga pigem meenutab Google Shopping reklaami ja kui seda just ei otsi, siis ega ei kliki ka. Eriti kui veel halb kombinatsioon pealkirjast ja pildist koos on. Jackpot läbikukkumiseks. 

Vaata üle:  kuhu saad logo panna. Sinu artikkel ei ole 99.9% juhtudel “parima meediaväjaande” uudis number 1. Hoolitse selle eest, et oleks võimalikult palju aru saada pildilt mida müüd ja võimalusel lisa logo ja pealkirja oma ettevõtte nimi. 

7. Mida veel sisuturundusartiklis kontrollida?

  • Do-follow link – vaata, et see oleks olemas. 
  • Vaata, et lingid töötaks ja küsi kinnitus, et hiljem artikkel jääks arhiivi. 
  • Vaata, et sind poleks pandud konkurendiga ühte ühisartiklisse kus võib jääda mulje, et sina oledki konkurent (jälle, ma ei tee nalja – see juhtus minuga).
  • Loe oma artikli  lõplik versioon läbi ja kui sulle ei meeldi, siis kirjuta projektijuhile ja ütle, et selliselt see artikkel üles ei lähe ja kirjuta ise parem versioon või ütle julgelt mida muuta. ÄRA LEPI JAMAGA!

Koolitusi keskmisest paremaks sisuturundusartikli kirjutamiseks on mitmeid – netis tasulisi, tasuta. Veel parem – otsi üles mõni hea kirjutaja ja palu, et ta analüüsiks mõnda sinu teksti ja teeks paremaks (see on tavaliselt tasuline silmast-silma koolitus, aga maru tõhus ja arened kiirelt). 

Väga tore oli seda kõike praegu kirja panna – loodan, et sellest on mõnele väike-ettevõtjale, turunduspetsialistile ka reaalset kasu! Anna teada: piret.ilver@gmail.com

Join the Conversation

  1. Piret, hästi! Lugesin huviga ja nõustun. Soovin edu ja ootan põnevusega uusi näpunäiteid elust enesest.

  2. Tiina Järve says:

    Asjalik, haarav ja väga hea ülevaade.
    Kui tekib millalgi sisuturundus artikli oht, pöördun kindlasti sinu poole( no juhtumisi, kui ise hakkama ei saa. Üle vaadata laseksin kindlasti). Superwoman oled!

  3. Kümnesse, Piret! Paari minutiga selline koolitus, et lase aga olla 🙂 Ja tegelikult saab Su lingi ju endale kopeerida ka. Aituma

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Close
Piret Ilver turundusblogi © Copyright 2024. All rights reserved.
Close