ChatGPT ja AI-turundustööriistad ehk kuidas oma meeskonnas kratt tööle panna.

208

Kuidas inimesi ChatGPT-d ja AI-tööriistu kasutama panna?

Oma turundus- ja sotsiaalmeedia inimestele olen nüüd AI-tööriistade workshoppe teinud päris mitmeid. Ja minu arust oluline pole mitte see, et kõik teaks kuidas ChatGPT abil koodi kirjutada ja uhkemaid tabeleid teha, vaid oluline on see, et inimesed hakkaksid kasutama ja oskaksid vältida lauslolluseid. Näiteks, et ei kirjuta kõike ChatGPT-ga valmis ja kopi-peistiga ei pane üles. Ja seda, et kuidas leida aeg selleks kõigeks, et info ja uuendustega kursis olla.

Mind intrigeerib kõige enam see, et kuidas pigem sellised inimesed panna kasutama moodsaid AI-tööriistu, kes võib-olla iseenesest ei oska seda teed leida ja ei ole kõigi viimaste tehnoloogiauudistega kursis. Sellisel puhul workshopi algul räägin Eesti muinasjuttudest tuntud kratist. Kratt tegutses vastavalt peremehe soovidele ja ülesannetele, aga võis peremehele kahju tekitada. Seega, lolluseid tuli vältida ning krati tegevust tuli hoolikalt kontrollida ja suunata. Sama on ka CHatGPT-ga toimetades – käsklused peavad olema selged, arusaadavad ja eesmärgistatud. Muidu võid igasugu jama vastu saada.

Kõige lihtsam workshoppi tehes on hakata kohe ülesannetega pihta päriselust. Mitte teoreetiliselt rääkida, vaid kohe otse “põllule tööle”. Siis on loota, et igaüks saab juba järgmisel päeval ChatGPT abil asju ellu viia.

Näiteks meie Sokisahtli puhul siis sellised ülesanded:

  • SEO-sõbraliku artikli kirjutamine
  • sotsiaalmeedia posituste ajakava planeerimine ja ideede genereerimine
  • tootekirjelduste tegemine
  • e-mailide ideede genereerimine ja koostamine
  • juhendite tegemine
  • erinevate sotsiaalmeedia klippide, mängude jms skriptide kirjutamine

Workshopi tehes olen ülesanded ette läbi teinud koos erinevate näidetega.

Näiteks: sisuturundusartikli puhul kindlasti lisan näited juurde kust ideid veel saada – Semrush, Google Trends, AnswerThePublic jne.

Millele veel rõhku panna? Kindlasti tuleb üle rääkida see, et pole mõtet teha kõike AI abiga ja kopeerida kodulehele ja arvata, et nii on töö tehtud. See on libe tee – kuigi Google täna ütleb, et AI-poolt kirjutatud tekstid on okei, siis isikupära tuleb ikka enda poolt panna juurde. Lisaks ei tea keegi kunas Google mõni update arvab, et see enam nii okei pole. Selleks siis saabki läbi käia erinevad tööriistad nagu AI-detektorid, Grammarly ja Filosoft näiteks. Ja on narr ka, kui näiteks kõikide pankade autoliisingute tekstid on suht ühesugused ja igavad. Keegi lugeda neid ei viitsi ja kasu ei too. Seega pole mõtet loota, et ChatGpt kõik tööd ära teeb. Ei tee. Inimest ei asenda ka. Küll aga inimene, kes AI-tööriistu kasutab, asendab lähitulevikus töötajat, kes seda ei tee või ei taha teha.

ChatGPT on kõige odavam turundustööriist üleüldse, seega pole vaja karta 20 dollarist kuutasu – me oleme enda töötajatele selle kõigile tellinud – teenib tagasi juba paari päevaga.

Turundusosakondadesse uued ametikohad: MARKETING PROMPT ENGINEER

Veendunud olen ma selles, et varsti enam ei otsita CV-keskuses ja mujalt “turundusspetsialiste” vaid “marketing prompt engineere”. Neid kes oskavad turundusalaseid tööülesandeid kiirelt ja tulemuslikult AI-tööriistade abil lahendada ja käsklusi AI-le anda selgelt ja nii, et tulemust ka on.

Ma üldjuhul seletan käskluste andmist, ehk promptide kirjutamist selliselt: “Prügi sisse, prügi välja” – tähendab see lihtsas keeles ikka seda, et kui sa kirjutad: “Anna mulle tootekirjeldus” – siis saad sellist jama vastu, et see on puhas ajaraiskamine.

Kuidas kirjutada ChatGPT-le head prompti:

  • Kasuta selget ja arusaadavat keelt
  • Ole konkreetne ja täpne
  • Anna piisavalt konteksti, et ChatGPT saaks aru, mida sa tahad
  • Väldi liiga üldiseid või ebamääraseid käsklusi
  • Lisa vajadusel näiteid või konkreetseid juhiseid
  • Veendu, et käsklus oleks eesmärgistatud ja selge
  • Ära oota, et ChatGPT teeks kõike – inimene peab alati lõpliku tulemuse üle vaatama

Ja siis hakkad timmima. Ja mitte nii, et nüüd mulle siin see pikk artikkel ei meeldi, vaid ikka lõik-lõigu, detail-detaili kaupa.

Oluline on muidugi vaadata, et mismaani ChatGPT-ga asju teha – meie üldjuhul kasutame just artiklite struktuuride loomiseks, pikkadest tekstidest bullet-pointide välja toomiseks, ideede genereerimiseks jne. Kui aga Amazonis klient küsib kus ta pakk on, siis seda on lihtsam vastata otse kui hakata prompti kirjutama ja sealt vastust kopeerima.

Kui workshopi käigus tunnikese jooksul kõik osalejad 4-5 ülesannet läbi tehtud saavad jaChatGPT-le käsklusi jagavad, siis ma julgen küll öelda, et nad kasutavad 90% ulatuses paremini ChatGPT-d, kui näiteks Upworki virtuaalsed assistendid.

Tegin eelmisel nädalal katse Upworkist värvata “prompt engineeri” – andsin suhteliselt lihtsa tööülesande, millele kirjutasin väga korraliku ülesande kirjelduse (määrasin ära ChatGPT kasutamisoskuse, mida ootame jne). Kandideerijal oli vaja saata ka näidiseks üks prompt, kus andsin ette enda veebilehe ja palusin tootekirjelduse paremaks kirjutamiseks prompti. Lihtne ülesanne. Aga kahjuks mitte. Parim tulemus on siin teie ees ja ülejäänud 49 ei saanud täpselt aru, mida korraliku prompti all mõeldakse, ja promptid olid sellised: “write product description for blue alpaca scarf”.

Samuti siin käime läbi erinevad Chrome extensionid ja vaatame kuidas neid kasutada ja kuidas vajalikku leida:

Mulle endale meenus üks minu turundusõppejõud USA-st, kes aastal 2008 mulle jaekaubanduse turundamist õpetas. Rääkis mulle lugu, et ta annab loenguid seetõttu, et tema vanuses turundusjuhti ei vaja varsti enam keegi (tema ettevõtte sihtgrupp oli 15-25aastased noored ja ta ise äkki nii 50+). ChatGPT ja AI on selle mure nüüd ära lahendanud – “prompt engineeringu” abil saad väga hästi teada, mida sinu 18-aastane klient ootab ja millised on tema vajadused, ilma, et sa ise peaksid selle vanusegrupi või sihtrühma esindaja olema.

AI-tööriistad ja kuidas valida õige?

AI-tööriistu on juba sadu ja tuhandeid ja neid tuleb peale nagu seeni pärast vihma. Ma olen enda jaoks selle lõputu kommipoe valiku teinud lihtsamaks selliselt:

  • ära otsi kindlat tööriista, vaid keskendu probleemile, mida sul on vaja lahendada.

Näide: me filmisime sotsiaalmeediasse laulu- ja tantsupeo klippe ja siis tuli rahvariideseeliku kohta tantsutrupilt selline tagasiside, et seda ei tohi üldse kasutada, puudu on vöö jne. Asi selge, klippe kasutada ei saa. Probleem mida AI abil lahendada on see, et milline AI aitaks videoklipis seeliku muuta teist värvi ja eemaldada äratuntavad tikandid.

Seega: tahad pilte töödelda pane otsingusse või ChatGPT-sse oma probleem ja vaata, mis välja pakub. Tõenäoliselt leiad sa kümneid pilditöötlemise AI-tööriistu jne. Enamikel on tasuta prooviperiood ja kui sulle asi sobib, siis hakka aga kasutama. Valik on suur ja võid kulutada päevi võrdluseks, selle ajaga oleks töö juba tehtud.

Kust see aeg leida, et selle kõigega kursis olla?

Reddit, Twitter, Tiktok, Youtube shorts – jälgin seal erinevaid hashtage nagu #chatgpthacks #chatgptricks #aitools jne – selle peale kulub päevas 15-30 minutit,

FB-grupid: kui midagi ei tea ja ei oska, saab sealt küsida. Lisaks jookseb vajalik info enda seinale.

Rusikareegel on see, et kui mingit asja Tiktokis või Youtube Shortsides palju näed, siis on 2 varianti:

  1. kas sellel on väga hea affiliate turundus
  2. see tööriist on tõesti hea ja sellepärast see on viraalne.

ChatGPT võimalustest võib kirjutada lõpmatuseni, aga oluline on oma turundusinimesed saada kasutama ja turundusspetsialistid muuta “marketing prompt engineerideks”. Ma usun, et paljud saavad sellega meeskonnasiseselt ideaalselt hakkama – võtad meeskonna kokku ja teete koos kratti ja vaatate kuidas AI abil tööd kiiremini saaks tehtud. Kui tunned aga, et tahad minuga koostööd teha kirjuta piret.ilver@gmail.com ja leiame lahenduse kuidas AI-tööriistade võimalusi paremini ära kasutada.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Close
Piret Ilver turundusblogi © Copyright 2024. All rights reserved.
Close