Courseraga tegin lähemalt tutvust siis kui COVID-19 ajal Eesti riik pea igale soovijale 6 kuist tasuta õppimisvõimalust jagas. Ma täpselt ei mäleta kuidas seda sai, aga vist oli läbi Eesti Töötukassa. Surfasin seal ringi ja katsetasin päris mitmeid kursuseid.
Coursera asutati juba 2012 Stanfordi ülikooli arvutiteadlaste poolt ja on üks suuremaid online koolituste pakkujaid. Leiab palju USA ülikoolide kursuseid, sotsiaalmeedia hiiglaste Meta ja Google kursuseid ja põnev on seal vaadata ka mitte ainult digiturunduse kursuseid.
University of Illinois at Urbana-Champaign poolt pakutud Digital Marketing Analytics in Theory oli üks neist mille ära tegin ja üsna asjalik oli. See osa ka pikemast kursusest ja online-kraadist (online degree) Master of Business Administration (iMBA) from the University of Illinois., aga ajapoolest sattus see ülikooli lõpetamise aega ja seetõttu ma sellega tegeleda ei jõudnud. Courseras tasub siis vaadata ka mis tasemele kursused on – see oli näiteks algajatele mõeldud ja sobib hästi just inglisekeelsete mõistete arusaamiseks ja tekstide kuulamise mõistmiseks edaspidiseks ka.
Vaatasin just märkmeid ja selle kursuse kohta olin kuskilt intervjuust välja kirjutanud sellise lause: “Google tells the world what I’m worried about, Facebook tells the world what I’m proud of, Pinterest tells the world what I’m dreaming of, Amazon tells the world what I’m settling for”.
Kuidas Courseraga enda teadmisi testida
Ma olen Coursera kursuseid kasutanud paljuski ka selliselt, et oma teadmisi lihtsalt proovile panna – valinud välja erinevad kursused ja lennujaamas lennukit oodates lihtsalt testid ära teinud. Kasutegur on siin just see, et kui ikka läbi kukud mõnes algaja omas siis tasub uuesti meelde tuletada. Kõik asjad muutuvad väga kiirelt ja on hea vahepeal basic-teadmistele kiirkontroll teha. Mõned näited:
Google Seo Fundamentals – kui asja tunned, väga lihtne ära teha. Olen mõelnud, et kui mõni personaliotsinguga tegelev inimene saaks selle kursuse testidega päris kenasti kontrollida kas ennast SEO-spetsialistiks nimetav inimene ka teooriat ja algteadmisi jagab. Kes SEO-st natukene teab peaks suutma need testid seal tunnikesega kõik ära teha.
Samamoodi Increase SEO Traffic with WordPress – väga hea lakmuspaber kontrollimaks kas näiteks Upworkist palgatud virtuaalne assistent suudab lihtsatele küsimustele seal kiiresti vastused panna ja sertifikaadi saata. Muidugi võib olla alati võimalus, et laseb kellelgi teisel teha, aga üldiselt pead Courseras ennast ka tuvastama ja see on pisut aeganõudvam ja üldiselt ei viitsi keegi sellega trikitada. Pigem kaovad ära kui oskusi tegelikult pole.
Coursera kursused ja Coursera kuumaks
Mõned kursused on ka täiesti tasua, aga mul neid väga palju pole sattunud. 7-päevane prooviperiood on ka, sellega jõuad tegelikult päris mitu kursust võtta kui motivatsiooni ja tahtmist jagub. Kuumaks oli minu mäletamist määda umbes 45 eur ja see oli Coursera Pro kohta, mida ma kasutanud olen. Maksumuse poolt online kraadid jne on muidugi kallimad, et neid päris selle raha eest otsima minna pole mõtet.
Seda olen küll teinud, et lõpetan mingil hetkel tasulise versiooni ära, teen pausi ja kui viitsimist ja motivatsiooni tekib siis registreerin uuesti tasuta prooviperioodi. Kasutan siis nii kaua kui motivatsiooni jagub. Olen vaadanud, et mulle selline rahulik tempo ei istu, et võtan eesmärgiks igal nädalal paar tundi õppida. Pigem teen korraga ja pikalt mõned õppimispäevad ja siis jupp aega ei tegele üldse. Tundub, et selliselt see Coursera digitaalne õpe minu puhul toimib paremini.
Linkedin ja Coursera sertifikaadid
Mida ma enda jaoks küll teen ja minu arust on hea just neile kes läbi LinkedIni tööd otsivad siis Coursera sertifikaadid saab sinna väga lihtsalt üles laadida ja need on kontrollitavad ka. Noh, selle kontrollitavuse osas kindlasti saab vastuväiteid ja kõhklusi olla, aga samas, ega see tuleb töö käigus kiiresti välja, seega ma väga sellel ei peatuks ka. Sertifikaat on kohe peale kõigi hinnatavate tööde tegemist elektrooniliselt postkastis olemas.
Ma ise pigem panen sertifikaadid enda jaoks ühte kohta ja selleks on LinkedIn hea koht. Sinna saab lisada näiteks ka Klaviyo jms product sertifikaate siis lisaks Coursera ja Linked ini koolituste omadele. Õppimisvõimalusi digimaailmas on palju ja iseendale motiveeriv on vaadata, et palju siis läbitud on ja ühtlasi ka järjehoidja LinkedIni näol olemas.
Mis veel Courserast teadma peaks?
Osasid kursuseid saab ka telefoni pealt vaadata ja töid teha, aga enamus nõuab siiski, et oleks olemas testide tegemisel desktopi kasutusvõimalus. Ma just puutusin kokku kui Meta erinevaid koolitusi läbi tegin lennujaamas istudes, et kõike ei saanudki läbi telefoni teha.
Videote vaatamisel – mulle ausalt öelda meeldib scripti rohkem lugeda, kui kõiki neid videosid jorutades või kiirendusega läbi vaadata. Seega kes kiirelt loeb siis on see selline ajakokkuhoiu mõttes hea nipp. Ma ise vaatan siis vastavalt skriptile, kas teema on huvitav ja vajab rohkem süvenemist või saab lugemisega hakkama.
Kui tahta viriseda millegi üle, siis mulle need kursused ei istu väga kus peab teiste töid hindama ja kuupäevadest kinni pidama, selles mõttes, et ei saa enne edasi minna kui näiteks 10s juuni on. Esiteks on tavaliselt selle aja peale juba muud tegemised ja kuna ma olengi selline hooga õppija siis mul võib isu üle minna.
Teiste tööde hindamine on ka olenevalt kursusest selline nii ja naa. Sa küll kinnitad üle, et hindad ausalt jne aga tihtipeale on kursustel osalevate inimeste tasemed nii erinevad, et minu arust see pigem segab kui midagi juurde annab. Aga selle saab ka kursuse tutvustuses kohe selgeks teha – kui on kirjas “peer-to-peer assignmente” ja neid on rohkem kui 1-2, siis ma valin järgmise. Aga jah, eks see on nii kuidas kellelegi sobib.
Aga mis järgmiseks Courserast siis võtan?
Just vaatasin välja, et Princeton University pakub Algoritmide kursust algajatele, et see võiks olla täitsa põnev ja siis lisaks erinevaid Pinteresti kursuseid võiks ka vaadata, et natuke paremini aru saada just Pinteresti otsingumootori töötamisest.
- Kui hakkad turundusinimest tööle palkama, siis mis need digiturunduse asjad on, mida teada võiks.
- ChatGPT ja AI-turundustööriistad ehk kuidas oma meeskonnas kratt tööle panna.
- Coachid, Mentorid ja Nõustajad ja “fake gurud” Digiturunduse maailmas
- Sisuturundusartikkel – mida võiks teada, enne kui tellid
- WordPress koolitus – kuidas 1 päevaga asjale pihta saada